Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Bird - 16 mars 2010 23:16

Av Bird - 16 mars 2010 21:49

Jag & Svesse på stan, OBS det är INTE 2 olika bilder som jag har klippt ihop ;)


  Glada som vanligt, Halluluja picture ;)  Posar utanför Smedjan "kaffe & cigg"

 

Utanför strand gallerian

I rulltrappan påväg upp i Smedjan

   

Av Bird - 16 mars 2010 00:33

Kolla vad stolta jägare!

 

KURIRENS ANNONS

publicerad 2010-03-15

"Nödvändigt
Han ser jakten som nödvändig.

 

-  Vi jagar lodjur för att de är för många och stammen fortsätter att öka. I år kommer det att födas mellan 15 och 20 ungar samtidigt som vi skjuter cirka åtta djur. Lodjuren skapar stora kostnader för renägarna.

 

Det aktuella området tillhör Pirttijärvi sameby som betalar ut 1.000 kronor i belöning för varje fällt djur. Kalix koncessionssameby som gränsar till Pirttijärvi sameby lovar 5.000 kronor per lodjur - allt för att försöka få ned den växande stammen. Där har inte något djur skjutits ännu. Nödvändigt
Han ser jakten som nödvändig.

 

-  Vi jagar lodjur för att de är för många och stammen fortsätter att öka. I år kommer det att födas mellan 15 och 20 ungar samtidigt som vi skjuter cirka åtta djur. Lodjuren skapar stora kostnader för renägarna.

 

Det aktuella området tillhör Pirttijärvi sameby som betalar ut 1.000 kronor i belöning för varje fällt djur. Kalix koncessionssameby som gränsar till Pirttijärvi sameby lovar 5.000 kronor per lodjur - allt för att försöka få ned den växande stammen. Där har inte något djur skjutits ännu."

 

jag vet inte ens vad jag ska säga??? vad säger ni om det här?

"OBS bilden i sig har inget med tidningsutklippet att göra"

  

Av Bird - 16 mars 2010 00:26

2 fulla invandrare, Min polare Jamshid försöker lära min storebror Ott att prata Persiska, som ni ser är dom båda väldigt fulla hahahaha Hilarious as fuck* förlåt bror men jag kunde inte hålla mig :P

Ovido - Quiz & Flashcards